viernes, 11 de enero de 2008

Un de cada catro fogares da Comunitat ten TDT

Na Comunitat Valenciana un de cada catro fogares dispón de TDT, o que a sitúa cuarta en nivel de penetración do sintonizador. As primeiras Comunidades son Madrid e Cataluña nas que 34,1% e 31,4% de fogares teñen dita tecnoloxía, respectivamente, segundo o informe mensual realizado polo Observatorio Impulsa TDT.

O informe apunta que entre a segunda e a terceira onda do EGM (xuño-novembro de 2007) máis de 600.000 fogares españois adaptáronse á TDT. A peche do mes de decembro 2007, Sofres estima que a penetración xa alcanza ao 26% dos fogares. Ademais, o informe destaca que de xuño a novembro 2007 vendéronse 2,3 millóns de sintonizadores TDT, alcanzándose os 7,4 millóns de unidades.

Os sintonizadores TDT vendidos ata novembro superaron os 7,4 millóns de equipos, sendo 415.480 as unidades vendidas no último mes. Esta cifra mensual de vendas é a terceira máis alta alcanzada no ano 2007, tras as obtidas nos meses de outubro (478.024) e xaneiro (473.450).

Segundo o estudo, en novembro vendéronse 326.512 televisores, dos cales un 67,1% incorporaban sintonizador TDT. Dado que a tendencia dos consumidores diríxese á compra de televisores con pantalla plana (o foron o 84,3% de todos os televisores vendidos en novembro), case catro de cada cinco televisores con pantalla plana vendidos no último mes incorporaban TDT (79,6%). Con todo, en xaneiro deste ano, tan só 1 de cada 2 televisores vendidos en formato de pantalla plana incorporaban a nova tecnoloxía.

A Comunitat rexistrou, o pasado mes de decembro, un 11,9% de cota de audiencia, o que supera a media nacional nun 2,4%. Por diante da Comunitat, situáronse Madrid cun 16,2% de cota e Canarias cun 13,1%. Por detrás, pero sobre a media estatal, Murcia e Cataluña, que se une ao resto de Comunidades que pasan a cifra dos dez puntos de cota TDT.

O contacto medio diario coa TDT tamén se incrementou en decembro, mes no que alcanzou os 4,6 millóns. Na Comunitat Valenciana, alcanzáronse os 550.000, o que a sitúa cuarta tras Madrid onde roza os 998.000 contactos, Andalucía con 847.000 e Cataluña con 748.000 contactos.

Prezos

Os prezos dos equipos audiovisuais con TDT ou decodificadores externos, seguiron unha tendencia á baixa desde o primeiro trimestre deste ano, salvo no caso dos reprodutores DVD.

No caso dos televisores, a baixada foi de contorna o 20%, un 15,0% no caso dos descodificadores TDT externos, e un 14,5% nos cartóns sintonizadores externas para PC. O estudo indica que desde un total de 44 euros pódese conseguir un descodificador externo, e o máis alto prezo atópase nalgún televisor que incorpore a TDT, que podería alcanzar os 1.280 euros.

Ademais, o pasado 19 de decembro de 2007, foi aprobada na Comisión da Sociedade da Información e do Coñecemento do Senado, unha moción que insta ao Goberno, conxuntamente coas Comunidades Autónomas e outras administracións, a garantir o dereito dos usuarios a recibir a información necesaria para saber se o aparello de televisión que vaian comprar está adaptado ou non á Televisión Dixital Terrestre. Por mor desta moción, espérase nos próximos meses un cambio que obrigue aos puntos de vendas a sinalizar e informar aos seus clientes se os televisores que ofrecen posúen sintonizador integrado de TDT.

Fonte: panorama actual.com

A crise publicitaria e a oferta televisiva afectan á TDT

O dato resulta de seu esclarecedor. Dentro de dous anos, é dicir, en 2010, haberá operando en España 32 canles de televisión con cobertura nacional, 136 autonómicos e 1.164 locais, ademais dos temáticos e os que se poden captar doutras partes do mundo vía satélite.

A Televisión Dixital Terrestre (TDT), que debería estar en funcionamento en todo o Estado a partir do 3 de abril do mencionado 2010, día establecido polo Goberno para o chamado apagamento analóxico, leva cambios substanciais desde o punto de vista da empresa e o negocio da comunicación. Entre eles, que cada unha destas licenzas de TDT poderá desenvolver máis dunha canle.

O número de canles televisivas a partir desa data, a condición de que se cumpran os prazos previstos polo plan do Ministerio de Industria, vaise a multiplicar por catro. Polo tanto, o actual modelo de negocio existente baseado exclusivamente na emisión de publicidade saltará polo aire. A iso haberá que unir o actual bajón nas cifras publicitarias das grandes e medianas cadeas. Neste sentido, segundo un estudo realizado por Upside Consulting, durante os dous últimos anos as grandes operador perderon unha importante cota de mercado (próxima aos 2.000 millóns de euros no pasado ano), cuxo diferencial foi substancialmente aos produtos en Internet.

A inviabilidad de que o mercado publicitario e dos anunciantes poida soster esa nova e inmensa oferta televisa ?preto de 1.400 canles, insístese-está facendo pensar ás empresas concesionarias en emitir baixo o sistema do pay per view (PPV), é dicir, cobrar por ver tal ou cal programa concreto (fundamentalmente eventos de tipo deportivo), ou ben cobrar un abono xeral por servizos do mesmo xeito que o fai nestes momentos en España Canle e faise noutros países europeos.

Recórdase en medios empresariais do sector que Telecinco en Italia está facturando cantidades inxentes mediante a venda de cartóns prepago. As mesmas fontes subliñan tamén que noutros países europeos os operadores preparan paquetes coa conexión a Internet, teléfono móbil e fixo, achegando paralelamente televisión PPV.

En Madrid, o seu goberno rexional puxo en marcha recentemente unha vasta campaña destinada a favorecer a instalación da TDT, cun éxito rotundo.

A implantación xeneralizada da TDT ?que ofrece en calquera caso maior calidade de imaxe , mellor son e moitas máis posibilidades técnicas- non chega a España precisamente nun bo momento. A crise económica influirá decisivamente no retrotraimiento do investimento publicitario e moitas canles será complicado xestionalos cos actuais parámetros, logo da loita "política" habida cos diferentes gobernos autonómicos responsables da súa adxudicación.

A previsión dos expertos é que se irá, como noutros sectores, a unha concentración empresarial que faga posible a viabilidade dos proxectos.

Fonte: elsemanaldigital.com

As televisións locais eluden o apagamento analóxico do Goberno

O Goberno quixo que as televisións locais sexan as que dean o primeiro paso cara ao apagamento analóxico. Un milleiro de canles de baixa potencia deberían abandonar o sistema tradicional de emisión para abrazar a tecnoloxía dixital o pasado 1 de xaneiro. Pero o calendario de transición deseñado polo Ministerio de Industria non se está cumprindo.

O Plan de impulso da televisión dixital terrestre, de liberación da televisión por cable e de fomento do pluralismo aprobado en decembro de 2004 polo Consello de Ministros sitúa en abril de 2010 a data do apagamento analóxico para todas as televisións. Con todo, o tope para as locais estableceuse dous anos antes.

Este modelo é considerado "discriminatorio" por Francisco Pérez, presidente do G-9, entidade que agrupa a ao redor de 200 emisoras locais públicas, privadas e comunitarias. "O plan técnico debería afectar a todos os servizos audiovisuais por igual. Pero son as televisións locais, o elemento máis débil, o que está abocado a tirar do carro da televisión dixital terrestre". Argumenta que estas estacións foron as últimas en desenvolverse e as que teñen máis dificultades económicas para sobrevivir. Expor que as locais sexan a locomotora da TDT é, na súa opinión, "un argumento ridículo".

Na mesma liña pronúnciase José Mari Iturrioz, xerente de TeleDonosti -canle integrada en Punto TV, a rede de emisora do Grupo Vocento- que opera en Guipúzcoa. "Soa raro que o apagamento analóxico teña que darse nas locais antes que nas nacionais". Con certa resignación engade: "foi unha forma de reglamentar o sector audiovisual".

Á hora de establecer quen debe vixiar o cumprimento do real decreto que fixaba o cambio tecnolóxico nas locais, o Ministerio de Industria non ten dúbidas: "a competencia prevalente" é das comunidades autónomas. Un portavoz da Secretaría de Estado de Telecomunicacións recorda a elas correspóndelles outorgar os títulos habilitantes. Pero a falta de coordinación entre as distintas administracións está obstruyendo a regulación do sector. Pérez mantén que o departamento de dirixe Joan Clos debería haberse reunido coas autonomías para expor unha "estratexia común". Neste tira e afrouxa, as comunidades din que teñen competencias de sanción pero non de peche. O presidente do G-9 só ten constancia da circular enviada pola Generalitat de Cataluña ás locais sobre o novo sistema.

TeleDonosti, que segue emitindo en analóxico, acóllese aos prazos marcados polo Goberno vasco na orde de concesións. Como outras emisoras do País Vasco, esta canle está "en trámite" co Executivo rexional para decidir como se xestionarán as canles múltiples. E é que as canles locais xa non son autónomos á hora de planificar as súas emisións. Cada múltiple alberga catro canles, xestionados a miúdo por empresas distintas. Iso obriga, como explica Iturrioz, a "pornos de acordo todos os adxudicatarios do múltiple".

Do mesmo xeito que ocorre coas cadeas de cobertura autonómica, as locais son adxudicadas polas comunidades. Todas tiñan que resolver xa os concursos, con todo, hai algunhas que nin sequera os convocaron. Pérez cita no primeiro caso a Castela e León e Castela-A Mancha, e a Estremadura e Andalucía, no segundo.

Na Comunidade de Madrid o proceso de concesión foi recorrido. O Goberno de Esperanza Aguirre outorgou 30 licenzas á iniciativa privada nunha resolución de agosto de 2005, que premiou a Igrexa católica (que recibiu frecuencias en cinco demarcacións) e a grupos de comunicación afíns ao PP (cópea, O Mundo e Intereconomía, entre outros).

Fonte: el país

Hispasat estuda diferentes alternativas para facer chegar a TDT ao 100 por cento da poboación

O operador español de satélites Hispasat participa como coordinador do proxecto Profit de I D i TDT Universal vía satélite, iniciado en xuño de 2007. O proxecto, financiado polo Ministerio de Industria, ten como obxectivo principal avaliar e investigar distintas alternativas tecnolóxicas para a extensión da cobertura da Televisión Dixital Terrestre (TDT) ao 100 por cento da poboación española, mediante a implementación dunha plataforma vía satélite.

O proxecto tamén pretende avaliar sistemas de acceso condicional simple para protección dos contidos, permitindo o acceso gratuíto; analizar e desenvolver un sistema de sinalización dual terrestre e satélite (DVB-S2/DVB-T); desenvolver unha solución integral para a distribución e recepción dos programas da TDT, tanto en cobertura terrestre como en satélite.

Ademais do operador, no proxecto TDT Universal vía satélite tamén participan os seguintes organismos e empresas: Universidade Politécnica de Madrid, CRTVE, Televés, Abertis Telecom e a desarrolladora tecnolóxica Sidsa.

Fonte: sateliteinfos.es