martes, 31 de marzo de 2009

Máis da metade dos hoteis non realizou a adaptación ao TDT

Todo sobre a TDT en Porriño, Mos, Salceda de Caselas e Tui

O proceso é máis lento nos aloxamentos independentes, a 100 días do primeiro apagamento analóxico e o comezo da TDT


Un recente informe da organización World Economic Forum, que analiza a 133 países de todo o mundo, sinalaba que España retrocedeu un posto a favor de Francia na clasificación de atractivo turístico. Ademais, destacaba que un dos aspectos nos que máis debe mellorar o sector turístico é na aplicación das tecnoloxías da información. Esta é unha das materias pendentes do sector do aloxamento español, segundo sinalan desde diferentes ámbitos.

A partir do 30 de xuño, un total de 1.286 municipios só poderán acceder á televisión por vía dixital Unha carencia que se evidencia na lenta penetración da Televisión Dixital Terrestre (TDT) nos hoteis, a 100 días de que se produza o primeiro apagamento analóxico "o apagamento total terá lugar en abril do próximo ano". A implantación da tecnoloxía dixital establece tres fases e a primeira conclúe o 30 de xuño. Desde esa data, un total de 1.286 municipios, que aglutinan a máis de cinco millóns de habitantes e que pertencen a todas as comunidades autónomas, incluídas Ceuta e Melilla, só poderán acceder á televisión a través de devandita vía.

Custos reducidos
Nun recente foro organizado pola firma de tecnoloxía IT Hoteis, o director comercial de LG España, Francisco Ramírez, explicou que a maioría dos hostaleiros españois segue sen acometer o cambio, o que supón un auténtico reto para os seus aloxamentos. Sinalou tamén que non é un problema de custos e cifrou en 0,23 euros por habitación e día o custo actual da implantación dun modelo avanzado de televisión dixital con TDT integrado.

Menos da metade dos hoteis independentes, que supón o 70% de plántaa hostaleira española, incorporou o TDT. O 30% restante está en mans de cadeas que si se apresuraron a facer os deberes nesta cuestión e a implantación é moi superior.

O director do Instituto Tecnolóxico Hostaleiro (ITH), Álvaro Carrillo de Albornoz, móstrase preocupado porque no sector hostaleiro non se están cuestionando seriamente que existen uns prazos para finalizar co sistema analóxico e teme que un gran número de hostaleiros déixeo para o último momento.

Descoñecemento
Segundo explica o director comercial de IT Hoteis, Xullo Praza, apenas 5 de cada 10 hoteis modificou o sistema. Ademais destaca un gran descoñecemento desta tecnoloxía, xa que en moitos casos están optando por sistemas para saír do paso. É dicir, "o que fixeron é actuar sobre a cabeceira da televisión do hotel. incorporaron un decodificador de TDT na baixada da antena para que o sinal alcance aos televisores ata que chegue a hora do inevitable cambio", asegura. Con esa medida, só se consegue acceder a un maior número de canles, pero non están incorporando o conversor que permite unha das principais funcionalidades da TDT: a interactividade.

Na maioría das cadeas, que suman máis do 20% de plántaa hostaleira, a implantación é máis rápida "Non se está aproveitando a potencialidade do TDT desde o punto de vista estratéxico", sinala Álvaro Carrillo de *Albornoz. A instalación dun conversor permite ofrecer novos servizos aos clientes como adquirir o greenfee para xogar ao golf desde a propia televisión da habitación ou consultar a reserva dun voo.

Os grandes
En compañías como NH, o 80% dos 132 establecementos que ten en España incorporaron a TDT e xa non contan con plataformas de pago, coa excepción dalgún caso puntual. Na maioría dos casos dispón de antenas *parabólicas para a recepción de canles estranxeiras. A mesma medida que seguiron na compañía High Tech, o 100% da súa carteira, composta por 32 aloxamentos, dispón de acceso á televisión dixital terrestre, segundo indica o director de sistemas da cadea, Francisco Sánchez-Moreno. En *Hotusa, a implantación do TDT chega ao 80% da cadea e esperan ter ultimado o 20% restante para setembro ou outubro. Desde a cadea explican que o custo de implantación ascende a 12.000 euros por hotel.

Proceso máis lento
En AC Hotels e Sol Meliá a implantación da TDT vai máis lenta. Non precisan que porcentaxe dos 79 hoteis que a cadea presidida por Antonio Catalán ten en España contan con este sistema, pero non son moitos ata o momento, pois recentemente iniciouse a implantación dun sistema de televisión interactiva.

Na cadea presidida por Gabriel Escarrer están comezando agora. Tan só algúns dos seus establecementos contan xa con este sistema. Esperan comezar a partir de xuño con máis intensidade a implantación da mesma e tela finalizada en decembro.

No que respecta a Barceló, non existe unha decisión corporativa para levar a cabo o cambio, depende da política seguida por cada director para o seu hotel.

Desde a compañía Hesperia aseguran que xa se acabou a instalación do TDT en todos os seus hoteis. Explican que a fórmula seguida é a realización dun cambio nas cabeceiras de recepción de televisión para recibir o sinal dixital, o que supuxo un investimento de 150.000 euros para o conxunto dos hoteis.



Tres fases ata chegar ao definitivo sistema dixital
O Plan Nacional de Transición para a implantación do TDT, aprobado polo Consello de Ministros o 7 de setembro de 2007, establece tres fases ata chegar ao definitivo apagamento analóxico o 3 de abril do próximo ano. O obxectivo é que o proceso de cambio desde a televisión analóxica á tecnoloxía dixital terrestre fágase de xeito progresivo.

A primeira fase culmina o próximo 30 de xuño e afecta á un total de 1.286 municipios de todas as rexións, entre eles Huelva, Vitoria, Oviedo, as poboacións do norte de Madrid ou Santiago de Compostela.

A segunda fase, que culminará o 31 de decembro, suporá o paso á TDT de oito millóns de espectadores, ata alcanzar o 100% en abril de 2010.

Audiencia
Segundo datos de Impulsa TDT, asociación para a Implantación e Desenvolvemento da Televisión Dixital Terrestre en España integrada polos principais operadores de televisión, xa son máis de doce millóns de usuarios os que utilizan este medio como un xeito habitual de ver a televisión e a súa implantación rolda o 50% nos fogares, superando os dous terzos nos municipios da primeira fase.

Segundo os datos de TNS Audiencia de Medios, en febreiro a penetración do TDT nos fogares alcanzaba o 48,5%, un 1,2% máis que no mes anterior. É dicir, uns 200.000 novos fogares teñen capacidade plena de recepción de TDT desde febreiro.

Por comunidades, Cataluña sitúase á cabeza, xa que a penetración chega ao 60,6% dos fogares. En segundo lugar sitúase Madrid, onde a TDT está presente no 59,0% dos domicilios.

As positiva evolución das vendas de equipos de TDT no último período do Nadal provocou que o uso habitual deste sistema dixital disparouse nos dous primeiros meses deste ano, nos que acumulou uns 2,4 millóns de novos usuarios.

Desde Impulsa TDT estiman un tempo mínimo de tres meses para que a adaptación da antena fágase antes do cesamento dos sinais analóxicos na zona. Desta forma, moitos edificios que non realizaron a adecuación e que forman parte da primeira fase atópanse xa no tempo límite.

Fonte: Gaceta
Artigo orixinal: http://www.gaceta.es/negocios/27-03-2009+mas_mitad_hoteles_no_ha_realizado_adaptacion_al_tdt,noticia_1img,28,28,51983

No hay comentarios: